0%

Verander/Succesmanager

ver-ander/
succes
manager

Organisaties moeten continu in beweging blijven om aan de veranderende behoeftes van klanten en medewerkers te voldoen. Verandering is een constante factor. Er wordt steeds meer geïnvesteerd in de digitale transformaties waarbij de klant centraal staat. De laatste paar jaren wordt ook steeds meer aandacht geschonken aan de beleving van de medewerkers (employee experience).

Vaak behalen veranderingen niet het gewenste resultaat. Ik geloof dat veranderen mogelijk is, maar het kost tijd en de juiste aandacht. Het is belangrijk om te focussen, het is de kunst om klein te beginnen en het behapbaar te houden. Succesvolle veranderingen beginnen klein en worden groot, het ripple effect. Het effect is in het begin klein en nauwelijks zichtbaar, maar geleidelijk wordt het effect steeds groter en zichtbaarder.

Het onderbouwen van de gewenste verandering wordt ook gedreven door data. Het is belangrijk hierbij niet alleen uit te gaan van feitelijke data, maar ook inzicht in de beleving is nodig. Het continu blijven meten geeft inzage in de status van de verandering en geeft de mogelijkheid om tijdig bij te sturen. 

Wat mag je van mij verwachten?

Meer weten over wat ik voor uw organisatie kan betekenen?